SE SCHIMBA EVALUARILE ELEVILOR, pentru ca elevii sa nu mai fie stresati, iar evaluarile sa nu mai fie vazute ca un ,,scop”

Prin noul program initiat de Presedintele Klaus Iohannis, care va fi implementat in curand, se vor schimba modalitatile de evaluare a elevilor, pentru ca acestia sa nu mai fie stresati si pentru ca evaluarile sa nu mai fie considerate un scop in sine.

Anuntul a fost facut deconsilierul prezidential Ligia Deca, la Guvern.

„De prea multe ori evaluările sunt considerate un scop în sine, mai degrabă decât un element de previzionare a succesului absolventului pentru ruta pe care o alege în continuare”, a spus Deca.

Legea care va reglementa noile sisteme de evaluare se pregateste pentru toamna aceasta, la inceputul noului an scolar.

Ligia Deca a mai declarat: ,,Cred că tot domnul ministru a menționat mai devreme, această nevoie de flexibilizare. Este clar că într-o lume în care se prognozează că oamenii își vor schimba jobul o dată la 5 ani, nu ne putem aștepta ca parcursul educațional să rămână liniar și ca elevii care își descoperă veleități, talente, potențial în alte zone să nu poată face ușor pasul către ruta care li se potrivește cel mai bine. Și în acest sens proiectul “România Educată” va încerca să propună această flexibilizare a rutelor și prin lărgirea paletei de ofertă pentru învățământul profesional, adică pentru a putea să progreseze ușor, fără obstacole, spre învățământul superior de tip tehnic, în parteneriat strâns cu agentul economic, așa cum vedem exemple de succes și multe alte state europene, dar și regândirea modului în care privim evaluările și a modului în care evaluăm competențele.

De prea multe ori evaluările sunt considerate un scop în sine, mai degrabă decât un element de previzionare a succesului absolventului pentru ruta pe care o alege în continuare. Și în această filosofie, a învățământului centrat pe elev sau pe student, și în filosofia testării mai degrabă a competențelor decât a cunoștințelor, cred că avem multe de învățat de la exemple de succes pe care le avem deja în peisajul educațional românesc.

Cred că știm cu toții că degeaba, de exemplu, avem copii cu înclinație naturală spre electronică, dar care în zona lor, sau în zone pe care le pot accesa, nu au disponibile decât formare profesională în zona agricolă, economică sau mecanică. Deci trebuie să vedem și să identificăm acest potențial, și să facem în așa fel încât accesul și sprijinul pentru copiii care pot și doresc să meargă pe această rută să fie unul garantat. Iar aici cred că fondurile pe care le avem deja discutate și sunt în negociere cu Comisia Europeană, cele din PNRR, vor face diferența pe termen mediu.

Pe termen lung însă avem nevoie de un sistem mai bun de guvernanță în ceea ce privește competențele la nivel național. Acea colaborare între Ministerul Educației, Ministerul Muncii, Ministerul Economiei și evident parteneriatul cu autoritatea publică locală și mediul economic.”

Data publicarii: Joi 1 Iulie, 2021

Categorie: Educație

Articole Similare

Aboneaza-te la Newsletter

Abonare

Intra in grupul de facebook

Inchide

Vino alaturi de mii de mamici pe Facebook

Zeci de mii de mamici raspund zilnic intrebarilor legate de nastere si copii, pentru a oferi suport gravidutelor si noilor mamici. Daca doresti sa faci parte dintr-o comunitate formata din mamici cu experienta , gata oricand sa iti sara in ajutor, in mod constructiv, te invitam sa te alaturi grupului nostru.

Viziteaza Grupul Viziteaza Pagina

Grupul de Facebook