Nastere Naturala Medlife Genesys Arad Iulie 2023 Dr. Natalia Palacean

Am născut acolo (și n-aș mai face-o) – la Medlife Genesys Arad, într-un weekend de iulie, 2023.

În primul rând vreau să mulțumesc doamnei dr. Natalia Pălăcean, un om și doctor extraordinar! Nu puteam ajunge pe mâini mai bune și mai sigure și din acest punct de vedere, nu aș schimba nimic. Îi sunt profund recunoscătoare dnei dr. pentru blândețea, răbdarea, onestitatea, înțelegerea și respectul cu care m-a tratat în orice moment pe parcursul sarcinii, nașterii și postpartum. Dacă sunteți din Timișoara și aveți șansa să ajungeți la cabinetul dânsei, veți înțelege la ce mă refer.

Am optat pentru o maternitate privată pentru confort, pentru a avea soțul lângă mine și pentru a fi asistată de dna. dr. Pălăcean. Experiența negativă de la spitalul de stat „Bega” din Timișoara, unde am întâmpinat birocrație și atitudini neconforme, a consolidat această alegere. Dintre Regina Maria (Timișoara) și Medlife Genesys (Arad), cea din urmă a dat dovadă de transparență și promptitudine în comunicare, în contrast cu Regina Maria care a avut o abordare întârziată și total neprofesionistă, rezultând că alegerea mea pentru naștere să fie foarte ușor de făcut.

Înainte de orice, a fost necesar consultul preanestezic, achitat separat de pachetul de naștere, dar obligatoriu, împreună cu analizele din pachetul de “asistare la travaliu” al soțului. Acestea au constat pentru mine în: analize de sânge, exudat faringian, test de coagulare, sumar urină + sediment, consult de medicină generală și EKG, plus un consult cu asistenta anestezistului. Pentru soțul meu, a constat în radiografie la plămâni și exudat faringian și nazal.
Totul a trebuit făcut într-o singură zi, fără prioritate pentru gravide, așteptând în hol între aer condiționat și alte persoane bolnave, pe nemâncate. A fost extrem de obositor și iritant, ajunși acolo la 9 dimineața, am plecat după 13:00.

Într-o joi noapte, din lipsă de experiență, am pornit cu soțul meu spre Arad, crezând că mi-a venit sorocul, sarcina fiind la termen. La Genesys, am fost primiți de doctorul de gardă și cazați, urmând procedurile standard. La tuseu s-a constatat că nu aveam dilatare și, după investigații, s-a dovedit că nu eram în travaliu; apa nu mi se rupsese, ci aveam fisuri care permiteau scurgerea unei cantități mici de lichid, fără risc pentru făt. Am fost cazați până dimineața, deoarece travaliul putea începe oricând. Dezamăgiți de lipsa oricărei schimbări, dimineața ne-am întors acasă. (mențiune: Acest eveniment nu a fost adăugat pe nota de plată.)

În calmul unei zile neimpresionante de sâmbătă, ne urcăm neimpresionați în mașină și pornim spre cabinetul dnei dr Pălăcean pentru un control care, supriză: confirmă travaliul cu dilatare 4cm. După aproximativ o oră, ajungem de grabă la Arad unde suntem întâmpinați de personalul de la Medlife, care mă privește cu reticență. Am așteptat pe hol, în picioare, aproximativ 20 de minute, iar abia când lichidul amniotic a început să curgă mai pronunțat…pe jos, personalul maternității „s-a trezit” și a început să ia situația mai în serios. Iar de aici încolo, atitudinea de weekend, devine pronunțată la o parte din personalul spitalului.

Într-un final sunt transportată cu un scaun cu rotile până la etaj, unde îmi întâlnesc colega de „apartament” și sunt îndrumată să mă schimb și să mă prezint la consultul ginecologic. Aflu că s-a mai adăugat un centimetru la dilatare și că acum voi primi un dispozitiv de urmărire a bătăilor inimii fătului și monitorizare a contracțiilor uterine. În cadrul procedurilor standard, mi se recoltează sânge, se poziționează branula, se face clismă, se administrează perfuzie cu glucoză și calciu. Mi se interzice să beau apă pentru o eventuală cezariană de urgență. Aceste intervenții m-au scos din zona mea de calm și m-au îndesat într-o zonă de stres care a dus la stagnarea travaliului si ridigizarea colului.

După administrarea de no-spa intravenos, colul s-a relaxat, dar travaliul nu a mai progresat, așa că am fost racordată la o perfuzie cu oxitocină și condusă către sala de travaliu. Monitorul legat pe burtă a fost incomod și jumătate inutil – rămânea într-una fără baterie, altul se pare că nu exista, îl tot puneau și îl tot dădeau jos – nu pot să vă spun cât de enervant a fost dată fiind situația în care mă aflam. După o oră, având contracții intense la intervale din ce în ce mai scurte, am fost invitată pe masa de nașteri din sala alăturată.
Nașterea a decurs bine, fără complicații, în 25 de minute s-a auzit vocea fiului meu. Doamna dr Natalia Pălăcean a fost excepțională! M-a încurajat, s-a comportat minunat, exact cum aveam eu nevoie în acel moment pentru a duce la bun sfârșit nașterea, și vă spun sincer, că nici nu știu când mi-a facut perineotomia (foarte necesară în cazul meu). Ulterior, am simțit câteva înțepături la momentul coaserii, pentru care doresc să aduc “mulțumiri” Medlife pentru inexistența spray-ului anestezic local.

Ajunsă în salon, mi-au adus băiatul pentru aproximativ 10 minute, după care acesta a fost dus pentru două ore la tratament termic, urmând să-l mai văd la ora 12 noaptea și apoi la ora 6 dimineața. Copilul a primit o masă de formulă la ora 3 noaptea, iar eu am primit imediat după naștere: un iaurt, un pachet de biscuiți și un ceai, după aproximativ 15 ore fără mâncare și cu acces limitat la apă, deoarece era târziu și „nu au avut posibilitatea să-mi aducă mâncare”. Atenție celor care doresc să nască acolo: „Programați-vă” nașterile naturale doar de luni până vineri, între 10 și 17, ca altfel îi luați prin surprindere și nu vă pot oferi mâncare.

A doua zi, când mi-a adus copilul de dimineață, asistenta m-a îndrumat să încep alăptarea, insistând să stau așezată, deși încercam să explic că nu pot din cauza recentei operații la perineu. După o privire dezaprobatoare, asistenta a plecat. Mi s-a dat un număr de telefon de la neonatologie pentru a suna dacă aveam nevoie de ajutor cu băiatul, dar relația a fost tensionată, cu priviri critice și discuții la fiecare alăptare, ba chiar apropouri că deranjez cam mult.

Apare micul dejun (meniul vegetarian)…dezamăgire totală: un ou fiert nedecojit, ceva castravete complet necurățat, aruncat într-o zeamă apoasă ce se prefăcea a fi brânză, și cam o jumătate de roșie – toate trântite a batjocură. Nevoită să refuz lăturile, mai mănânc niște biscuiți cu iaurt din rezerva spitalului; și cam asta a fost relația cu ”mâncarea”, mai puțin a doua dimineață, când m-au lăsat nemâncată pentru ca au încurcat meniul cu al altcuiva, care era evident pe baza de carne. Cu toate astea, am primit ca ”garnitură” la veșnicul iaurt cu biscuiți, următoarea replică: ”astea sunt doar pentru noile mămicii, dvs aveți meniu.” Noroc cu soțul, care îmi aducea mâncare în fiecare seară la vizită, dar din cauza zgomotului și a căldurii, frigiderul stătea scos din priză, așa că ce apucam să mananc atunci seara, aia era, că restul era stricat până dimineața.

În altă ordine de idei, deși dna. Dr. a specificat să mi se administreze o singură doză de antibiotic și Algocalmin intravenos, asistentele nu au ținut cont de asta, iar eu am fost nevoită să mă cert ca să fiu lăsată în pace. După ce am reușit să-mi smulg mâna din strânsoarea unei asistente, am fost întâmpinată cu replici neprietenose și alte atitudini specifice unui spital de stat rău famat, inclusiv „verificată” prin contactarea d-nei. Dr. – de menționat: la momentul respectiv eu tocmai discutam cu dânsa pe whatsapp.

Din punct de vedere îngrijiri igienice la zona operată: Nu am avut parte… când am cerut ajutor în acest sens, am fost trimisă să îmi fac duș singură ”că acasă ce voi face”… Peste toate, sunt talasemică iar la momentul acestei discuții (a doua zi după naștere), îmi creștea pulsul la 160 doar pentru că mă ridicam în picioare langă pat (am aflat asta după ce am cerut eu să mi se măsoare pulsul pentru că am simțit că ceva nu e în regulă și au binevoit ”să-mi facă pe plac”), iar hemoglobina mea atunci era 7.5 (am aflat după multe insistențe rezultatele analizelor de sânge facute post-partum).

Produsele promovate inițial ca fiind „de toate” nu au inclus perne de alăptare sau de șezut pentru doamnele cu epiziotomie. Tampoanele și chiloții de unică folosință erau aduși în cantități mici și trebuia să cerem mereu. Crema pentru sfârcuri era oferită ca mostre. Cămășile de noapte trebuiau schimbate des din cauza căldurii (aerul condiționat nu putea fi folosit când aveam copiii cu noi), așa că am sfârșit prin a sta doar în chiloți și cu cearșaf, deoarece spitalul avea doar 2-3 cămăși de vară, restul fiind groase și cu mânecă lungă. Probabil bugetul nu include vestimentație pentru mai multe anotimpuri…

Am fost consultate pentru lactație de foarte multe persoane și cu toate astea, colega de salon a ajuns să își facă ablactare (nu voi intra în detalii deoarece este povestea ei, nu a mea, dar pot să vă spun că personalul Medlife este în măsură răspunzător pentru asta) iar eu luni am aflat că sunt la un pas de a avea probleme, de la o doamnă consultant în lactație care tocmai își începuse tura și a venit să ne cunoaștem, care nu a știut cum să îmi facă rost de o pompă de sân mai repede. Din fericire, situația neplacută a fost evitată.

Cu o zi înainte de externare am fost vizitată de o dnă psiholog care nu a reușit să observe că audiența ei este mult prea obosită pentru a reuși să înregistreze ce spune, dar intenția a fost bună. Iar în ultima zi, înainte de plecare, mi s-a arătat succint cum sa schimb un scutec și mi s-a povestit cum se face băița bebelușului.

Pe toată perioada cazării am suferit de lipsă de liniște și odihnă din cauza gălăgiei de pe holuri (inclusiv noaptea) și a personalului care nu avea deloc grijă sau respect pentru odihna lăuzelor, inclusiv formularele de feedback au fost suficient de imporante încât să fiu trezită din somn pentru a mi se aduce la cunoștință că au fost aduse și necesită completare.

După externare a trebuit să revin de 2 ori pentru corectarea documentelor de externare, care fuseseră greșite, iar 5 luni mai tarziu am aflat că fiul meu suferă de talus valgus. Ce bună ar fi fost această informație dacă ar fi primit diagnosticul la naștere, cum este normal și obișnuit pt această afecțiune. Acum, o problemă care ar fi putut fi rezolvată cu ușurință prin masaj, va necesita mult mai multă muncă și disconfort pentru fiul meu, pentru o perioadă lungă de timp, dacă nu chiar restul vietii. Le mulțumesc pe această cale celor de la Medlife Genesys Arad pentru serviciile sub mediocre și lipsa de grijă oferite la schimb pentru suma considerabilă achitată.

Pentru a clarifica, o recomand 100% și cu drag pe dna dr Natalia Pălăcean, dânsa colaborează și cu Premiere Regina Maria Timișoara, și are și propriul cabinet în Timișoara (Natalgyn – acolo am gasit cea mai faină atmosferă, liniște, respect și servicii premium). Cât despre Medlife Genesys Arad… NU.

Mulțumesc pentru răbdarea și timpul oferit pentru a citi povestea mea!
Zi faină!

Vrei sa fii notificat(a) cand se publica urmatoarea poveste de nastere similara? Aboneaza-te aici.

Data publicarii: Vineri 23 August, 2024

Categorie: Nașterea Naturală

Etichete: Dr. Natalia Palacean | Medlife Arad

Articole Similare

Experienta Neutra
Experienta Neutra - aceasta poveste relateaza o experienta in general neutra despre Nașterea Naturală.
bebe

Aboneaza-te la Newsletter

Abonare

Intra in grupul de facebook

Inchide

Vino alaturi de mii de mamici pe Facebook

Zeci de mii de mamici raspund zilnic intrebarilor legate de nastere si copii, pentru a oferi suport gravidutelor si noilor mamici. Daca doresti sa faci parte dintr-o comunitate formata din mamici cu experienta , gata oricand sa iti sara in ajutor, in mod constructiv, te invitam sa te alaturi grupului nostru.

Viziteaza Grupul Viziteaza Pagina

Grupul de Facebook